tirsdag den 5. august 2014

Kommunikationssituationen (pentagrammet)

Vellykket formidling kræver bevidsthed om kommunikationssituationen!

Afsender: Jer! (2.g-elever på Tornbjerg gymnasium)
Modtager: Folkeskoleelever (se billede nedenfor)
Emne: Det moderne gennembrud med litteraturhistoriske briller
Situation: Danskundervisning
Sprog/genre: Objektiv og saglig formidling







HVEM SKRIVER HVAD?

Georg Brandes (hans ærinde + betydning for DMG): Maria, Christian, Sofie B. (deadline: 17/8)

De 3 K'er - kirke: Louise, Lise, Huda (deadline: 21/8)

De 3 K'er - klasse: Ditte, Kira, Faysal (deadline: 21/8)

De 3 K'er - køn: Kirse, Maja, Cecilie (deadline: 21/8)

Naturalisme (kendetegn og eksempler): Anne, Benedicte (deadline: 7/9)

Kritisk realisme (kendetegn og eksempler): Cornelia, Line (deadline: 7/9)

Henrik Pontoppidan (fokus på karakteristiske træk ved hans tekster - husk eksempler fra læste tekster): Sara, Mathilde, Selda (deadline: 14/9)

Henrik Ibsen (fokus på karakteristiske træk ved hans tekster - husk eksempler fra læste tekster): Frederikke, Malene (deadline: 14/9)

Sædelighedsfejden: Mads, Rose, Sofie W. (deadline: ?)

Herman Bang (fokus på karakteristiske træk ved hans tekster - husk eksempler fra læste tekster): Catharina, Nashaad, Jennifer (deadline: ?)

Impressionisme: Oliver, Emilie, Stine (deadline: ?)

Elevtid: 1 time

Ingen kommentarer:

Send en kommentar